Sunday, November 7, 2010

Tentang macam-macam

salam


sorilah kengkawan..janji yg diberi makin hari makin pudar (ecehh) tp btul lah..saya sgt2 tak ada masa nak update blog ni walaupun hari2 main fb..bukan ape..idea kering kontang..dah puas diperah...dan jugak mood tak datang-datang walaupun ku jemput berulang kali..

pagi ni, zara tido lena, jadi saya cuba curi masa sedikit. sejak last day berblog, banyak menda yang telah saya lalui..antaranya..

  • pi cucuk zara 3 bulan..lewat seminggu pergi sebab ruam zara teruk.berair2..kesian sgt dia..kedegilan saya menggunakan ubat steroid akhirnya cair jugak sebab tak tahan tgk dia..saya apply nipis2 hydrocort cream hanya 2 kali, kesan melecet tu kering dan akhirnya menggelupas..jadilah kulit baru yg nipis..sian zara..tp ruam tu naik yg baru..so saya jaga btul2 lah kelembapan kulit dia..saya letak..
  1. pure olive oil
  2. kalau ruam dah melarat, letak lah hydrocort ( dah 2 minggu lebih ni guna tp sekali sari je n sgt sikit..cuak btul lah guna mendealah yg bahaya ni..tawakal je lah pada Allah yg Kuasa)
  3. buds super soothing organic
  4. ezerra cream
  5. skrg saya letak gel gamat luxor..cam ok je..so saya stay letak yg ni..moga2 hilang sepenuhnya..
x habis2 pasal ruam kan..bagi ibu2 yg ada anak2 mcm ni..tentunya memahami kepeningan dn kerisauan yang saya alami..kan kan ??mujurlah bila google dan masuk forum2 bagai, saya tidak keseorangan..malah ada yg lagi teruk,justeru, saya bersyukur :)

  • pas cucuk, zara panas kepala cenggitu, da la x mau ubat..esok lusa trus selsema batuk..sian sangat dia..pi klinik swasta dia kasik ubat..mujurlah zara xmau minum sebab rupanya ubat2 tu x sesuai untuk baby..BAHAYA..boleh menyebabkan baby mati mengejut..na'uzubillah...ubat batuk lah namanya..:)sebab dia bahaya, dia boleh menyebabkan baby mengntuk yang terlampau sampai organ badan dia lembab yang terlampau..dan dia akan tido dan tido dan tido...jadi saya biar je die heal naturally..dia muntah2 kuar kahak, which is good lah said my friend.then dlm 3 4 ari ok la sakit zara tu..mujurlah minum susu ibu,,kan sayang :)
  • pi terengganu, should be 1 week tapi jadi 4 ari je sebab MIL ade hal kat kL..huhu~ zara plak xmau tido sngt dalam keta..duk melayan dia lah smpai umi dia yg muntah..( saya mmg suka muntah dalam keta..bukan pregnant ye..hihihi )
  •  zara masih x mau botol.ini yang buat saya xde mood nak bersuka ria..risau dia dengan pengasuh nanti..takut dia mengamuk n kelaparan..zara dah kenal org ok...punyerlah melalak x hengat bila tgk org dia tak knal..huhu~
  • saya beli puting susu fiffy yang ortho dan try..saya akan cuba jugak smpai dia nak..ya Allah..tolonglah..biarlah zara nak botol..kasihanilah anakku..:((
  • Baby sitter utk zara.. huihh..yg ni pening juga..ada 3 option tp 3-3 pening..nanti update later..
smpai sini dulu..taaaaaaaaaaaaaa  (enjoy the pics)

zara main dgn mainan dia dlm keta..otw to trg

zara n her cousin, kakak

zara n kakak n adik

zara with umi n abi

smile zara! ( cant u see the dry spot at her cheek??)

main2 lg..

No comments:

Post a Comment