Monday, January 31, 2011

Tak ada masa

salam

ye, mmg sayalah org yang ketandusan masa..24jam tu mcm tak cukup..saya sangat letih dan selalu sakit..tak bermaya..takbersemangat..kenapakah? mungkinkah sebab kekurangan zat dalam badan?

bila dah ada baby, urusan lain semua saya tak sempat nak buat...setel hal baby, baru leh jenguk yang lain..tu pn kalau takde keje sekolah..kalo ade, maknanyer bertimbunlah kain2 tak lipat n tak iron..(biasa iron banyak2..terpaksa iron yg nak pakai je dulu)..sebenarnya rasa bersalah pada hubby..tp saya btul2 xde kudrat nak buat semua itu..letihnyee la haii .. pagi2 zara x tido..tu pun bile dia ralit, saya curi2 masak bubur dia, dan iron baju saya n suami utk esoknya..pastu mula lah kemas2 brg dia..then melayan dia lagi..zara ni, mmg tak boleh kalo x tgk saya depan mata, mesti nangis..( adalah org cakap tu laa masa kecik2 tak ajar sangat tinggal2kan..)..korang ape tau? saya je tau..dah tinggal, dah latih botol semua..tapi korang cakap macam saya tak pernah buat ap2..hello..jangan cakap kalo tak tau,,menuduh tu berdosa..

tensenlah bila org cakap macam kita ni tak pandai jaga anak..geram tau...zara ni kulit sensitif amat..xleh minum susu lembu..da beli susu soya to blum bg lagi..belum perlu..tgklah dulu bila nak start.. dah namanya kulit sensitif..ruam kat muka on off..kdg2 ok kdg2 tak..masa dia demam aritu banyak jugak naik ruam tu..pastu merah kat pelipat tangan pun ada..tapi sebelah tangan je..x banyak tp tak pernah hilang..dah sapu ezerra, gel gamat, bedak bagai, tp takmau hilang...nak buat mcm mana? bukan xletak ubat...saya x lap kering pas mandi..helllloo..saya rasa, saya ni da cukup cerewet..kalo x kering lagi saya lap tak tahulah..pas mandi saya akan pastikan semua saya lap..telinga, segala celah, segala pelipat..korang ada ke time zara mandi?suka hati je cakap..tensennnnnnnnnnnnnnnnn!!!!

dahla..malas nak tulis lagi..hanya ibu2 yang paham perasaan ini..nampak je saya ni angguk2 dan tak melawan..tp dalam hati ku carik secarik cariknya!!

**tu tak cite hal BF lg..lagi banyak tohmahan..apelah manusia ni..ibu mana taknak yg terbaik utk anaknya..

(dah out of title daaa)

1 comment:

  1. sabar nani, ko kene kuat tau...abaikan je org nak cakap ape, bukan kehendak kite anak nak jadik macam tu. diorg tau nak bercakap aje. sedih bace entri ko ni nani....
    sabar ye dear....
    ape2 mesej je aku k

    ReplyDelete