Wednesday, June 15, 2011

Zara 11 months old

salam

Di saat aku menulis ni, zara dah tido.awal dia tido hari ni. maybe sebab BS kata dia tido setengah jam je today.walhal, aku hantar awal sebab ada kokurikulum. ntahlah, aku malas nak bayangkan betapa mengantuk dan dahaganya zara di sana. yang aku minta, hanya Allah, tolonglah jaga anakku dari segala bahaya. aku berserah segalaNya pada Allah.

Tutup cerita itu. semalam, syukur aku pada Allah, sebab zara dah genap 11 bulan. dan 11 bulan juga aku susukan dia secara  exclusive. syukur sebab Allah bagi aku peluang. zara eczema. memang susu aku buat dia bertahan hebat dari eczema tu. kalau tak, lagi teruk doctor kata. erm.

syukur lagi pada Allah, sebab banyaknya benda baru yang zara capai seusia ini. aku girang sebab semua ini dapat ku lihat dengan mata sendiri. puas hati.

5 bulan: meniarap
6 bulan: berguling dan menyusur
9 bulan: merangkak dan tumbuh 2 batang gigi bawah
10 bulan: berdiri sendiri dan tumbuh 2 batang gigi atas, pegang buku and baca dalam bahasa dia, bercakap dengan kita dalam bahasa dia..indahnyaa!!!
11 bulan: boleh duduk dan bangun sendiri, dan made her first step!!!! yeeeha!

apa lagi? kita tunggu ye..
setiap saat rindukan dia. kalaulah boleh bersamamu selalu, sayang..

No comments:

Post a Comment