Tuesday, June 7, 2011

Zara masuk hospital

salam

tarikh keramat 25 may 2011 akan sentiasa terpahat dalam hidup saya. anak kesayangan Zara terpaksa ditahan di hospital sebab muntah yang berlarutan. sebenarnya dia dah muntah tgh malam ahad 22 May tu.. tp lepas tu ok..isnin pun xde pape..cuma selasa 24 may yg pelik sikit.masa nak pergi sekolah dalam 1130 mcm tu, mcm biasalah saya masukkan zara dalam keta. then tetiba je dia meragam n nangis x henti. pelik. sebab dia x pernah mcm tu. saya sampai terpaksa berhenti tepi jalan sbb x boleh drive. tepon husband, x jawab. then tepon kawan saya, eila. dia kata, x pe dia datang amik. then saya pun pusing balik rumah dengan meriba zara.. memang bahaya tapi masa tu zara dah nampak lemah. dia x aktif pun.

eila datang amik kat rumah, kami hantar zara ke rumah pengasuh n terus ke sekolah. saya sms pengasuh byk kali jugak hari tu, tp dia kata zara ok cuma nampak x aktif. petang tu, husband jemput dr sekolah. kami amik keputusan nak bawa zara klinik. balik je dr klinik, singgah  beli dinner. zara mmg diam je x main langsung.masa duk tunggu husband beli tu, zara muntah dengan banyaknye dalam kereta. saya dah cuak.
xpelah. hold dulu.

tp malangnye zara berterusan muntah dalam 3 jam sekali smpai pagi esok. husband dah amik cuti. saya pun terpaksa cuti. bawa terus emergency DEMC, Shah Alam. mmg terpaksa tahan sebab takut dia x cukup air. kesian sangat tgk zara kene bungkus sbb nak pasang jarum masuk air. menitis air mata saya. tp demi kesihatan dia, saya terpaksa gagahkan diri n hati.

hari ketiga di sana, zara dah kurang pun muntah. tu pun lepas doc stop  ubat tahan muntah. pelik kan, tp saya rasa zara pening kot dgn ubat tu,sbb tu die still muntah, padahal dia dah aktif. hari ke 4 demam pulak. so doc x bg balik. smpai hari ke 5 baru ok sikit.so blh balik. cuma teruskan antibiotik kt umah. alhamdulillah.

tu aje buat masa ni. mmg x byk masa nak berblog skrg. saya rasa 24 jam mmg x cukup utk saya.

No comments:

Post a Comment