Saturday, October 2, 2010

Dear diary..

Dear diary,

At the end of this month, I will go back to Klang..  tiba2 rasa berdebar..permulaan hidup bertiga sahaja tanpa bantuan sape2.. kalo zara sakit ke apa ke, semuanya di bahu saya dan suami (mestilah..nama lagi abi dan umi right?).. huhu.. hopefully we can do the best for her..and she's ok with us.. zara cayang umi kan? 

Seperti yang diketahui, saya amik cuti smbungan 2 bulan untuk jaga zara kesayangan.. balik klang jap ag..confirm punyerlah terkelip2 tak tau nak buat ape..sebab biasanya gi sekolah kan.. haissh..manusia memang macam ni, bila ade kerja..mengeluh banyak sangat..bla dah bercuti pun mengeluh jugak sebab bosan..apelah saya ni..manusia yang tak bersyukur..ya Allah..ampunkan aku.. saya sangat bersyukur sebab dapat cuti btul2 dan menumpukan sepenuh perhatian dan kasih sayang pada anak saya..

Oleh sebab condition laptop saya yang amatlah outdated, so i really need a new one..now i have one choice..buy from my bro..he want to get a new laptop for himself, so he decide to sell the old one (not so 'old' lah .. hihi..) at least dia punye leh access broadband dengan agak laju jugaklah..i must prepare it all before go back to klang..supaya saya tidaklah terlalu tertekan nanti bila tak keje..ada tenet bolehlah jugak cari 'keje' kan? saya pun manusia biasa, perlu sesuatu untuk menghiburkan diri.

Sampai klang nanti, kene jugak struggle cari baby sitter untuk zara..harap2 dapat yang sangat baik dan sayang zara mcm anak sendiri.. :((

Saya macam takde mood nak menulis skrg sebab pk banyak perkara..berhenti di sini dulu ye..

" rambut sama hitam tapi hati lain lain"
"berat mata memandang, berat lagi bahu memikul"
"don't judge a book by its cover"

Semuanya membawa maksud yang hampir sama.. yang penting, kita tidak boleh meneka hati seseorang jika tidak menyelaminya.. janganlah cuba buat kesimpulan sendiri jika anda tidak tahu apa-apa...

Layanilah mereka sepertimana anda mahu dilayan...
Jagalah hati mereka sepertimana anda mahu hati anda dijaga...






No comments:

Post a Comment